Tisícovky počtvrté, 7.- 9. 6. 2013: Krkonoše, aneb Putování od oříšku k oříšku

Datum konání: 7. 6. - 9. 6. 2013
Sekce: Stalo se
Autor: Iva Konopásková (Milan Barták)
Vloženo: 3.9.2013
Upraveno: 3.9.2013

Účastnice vydařené sportovní akce: Alena Bartáková, Kačka Beranová, Lenka Mikovcová, Irena Radová, Hanka Marčíková, Adéla Langerová, Klára Bicanová ,Gábina Skorkovská a Iva Konopásková.

V pátek 7.6. lehce před půl třetí jsme se sešly na autobusovém nádraží Černý Most a odtud jsme se pak vydaly na dlouhou, více než tříhodinovou cestu do Svobody nad Úpou. Po cestě zažíváme setkání s nerudnou cestující, bývalou paní učitelkou Kačky. Paní byla nespokojená s tím, že jsme měly potřebu si vesele povídat a měly dobrou náladu. Obojího se jí zřejmě nedostávalo. Ve Svobodě se každá po svém občerstvujeme, někdo jídlem, někdo cigárkem a čekáme na autobus na Pomezní boudy. Tam už to není daleko a asi za půl hodiny vystupujeme v nadmořské výšce kolem tisíce metrů do celkem přívětivého počasí. Pro jistotu míjíme všechny občerstvovny, abychom byly včas na chatě Jelenka, kde máme nocovat. Z Pomezních bud prudce stoupáme do vrchu a nabíráme výškové metry, za chvíli je tu první tisícovka a s ní i oslava Kaččiných narozenin. Připíjíme si jejím oblíbeným nápojem – Becherovkou, na druhé tisícovce si situaci pro úspěch zopakujeme, tentokrát s Becherovkou lemon, která má u děvčat větší úspěch. Kocháme se výhledy do Polska.

Zhruba po pěti kilometrech v nohách nás vítá chata Jelenka. Kromě pár hostů jsme tu jediní. Ubytováváme se, večeříme a povídáme o životě. Na pokoji pak probíhají masáže těl pod taktovkou Klárky. Ráno nás probouzí slunce a krásný den. Po všech možných ranních aktivitách se vydáváme za naším velkým cílem, a to nejvyšší horou Čech – Sněžkou. Nepotkáváme skoro žádné turisty, což je Adélce divné, ale nevadí nám to. Střídá se mlhavo , oblačno a slunečno. Musím zmínit, že mezi námi občas prolítnou vtipné hlášky hlavně v podání Adélky. Alespoň pro příklad uvedu „Ta dnešní mládež je předčasně vyspělá, protože jí kuřecí maso plné hormonů“ nebo „my vlastně putujeme od oříšku k oříšku“ – míněno tím, od odměny v podobě oříšků na jedné tisícovce na další tisícovku a oříškovou odměnu.

Na Sněžce už turisty potkáváme, přicházejí z druhé strany od Obří boudy a jdou v zástupu jako mravenečci. Slyšíme bouřku, vidíme mlhu i kopce a dokonce nám na vrcholové focení posvítilo sluníčko. Scházíme dolů ze Sněžky, začíná poprchávat a dole u Obří boudy už musíme obléct pláštěnky. Čeká nás hřebenová cesta po červené značce, cesta Česko-polského přátelství. Přicházíme na Špindlerovu boudu, kde máme sraz s Gábinou,která vyrazila ráno ze Špindlerova Mlýna.Začíná opět pršet, a tak plánovaný oběd v hotelu se hodí. Některé z nás propadají panice, jestli stihneme ujít včas plánovanou trasu až na Voseckou boudu. Jsme holky šikovné, a tak se nakonec vše podaří v pohodě. Bez deště zdoláváme vrcholy Čihadlo, Slezské sedlo, Petrovku, Dívčí kameny, Mužské kameny, Vysoké kolo, Violík,Tvarožník. Navečer scházíme z kopce na Voseckou boudu. Tady jsme zklamány kvalitou nabízených jídel a závratností cen hlavně u nápojů. Dobrou náladu nám to však nekazí. Obsluhuje nás vtipný číšník předvádějící různé grimasy , který se snaží, aby nuda nebyla. Večer v deset hodin se vypíná elektrika, a tak nás čekají další hodiny strávené na pokoji při baterkách. Klárka s Lenkou se ujímají masérských aktivit až do pozdních hodin.

Ráno po snídani se rozdělujeme. Hanka s Irčou potřebují být doma dříve, proto odchází kratší cestou na dřívější autobus. Ostatní si užíváme pěkného slunečného počasí, více kilometrů, cesty s rozhledy a Mumlavských vodopádů. V cíli v Harrachově máme sice propocená trička, ale hřeje nás pocit, že jsme s batohy na zádech ušly skoro padesát kilometrů. Za odměnu si dáváme dobrý oběd na zahrádce restaurace Roubenka s výhledem na skokanské můstky. Vařili zde opravdu dobře. Odtud je to pak kusek na autobusové nádraží. Jsme pod střechou a začíná silně pršet. Prší pak i po cestě do Prahy, hlavně okolo Mladé Boleslavi prší hodně. Lepší načasování akce jsme si nemohly přát! Jsme nabité energií a pěknými zážitky do dalších všechných dní. Alčo, díky za skvělou organizaci akce.

Těšíme se na další tisícovky!

Zapsala Iva Konopásková

Štítky: Článek nemá štítky

Komentáře

Přidat nový komentář

Autor: Káča
Vloženo: 8.9.2013 22:49:44
Ivě děkuji za sepsání zápisu a Milanovi za jeho pověšení. Jedním dechem se zároveň omlouvám, že jsem zápis nepověsila já. Žádnou rozumnou omluvu nemám, prostě nějak záhadně zmizel někde v "náročné administraci" dvacítkových stránek.

Ale jinak mě pobavilo (asi? nevím, jak to vystihnout), že služby i ceny na Vosecké jsou stále tak mizerné. Bývalo to tak, co se pamatuju. Bohužel.
Autor: Adéla
Vloženo: 5.9.2013 14:55:25
Jen abychom dostáli liteře autorského práva, Od oříšku k oříšku myslím není moje. Aby se někdo nezlobil.

Krátce

Nyní nejsou žádné novinky
Zobrazit všechny

Jirka K. (19.11., 22:44)

Ahoj Veroniko (Jiravova), kdyz TAK prodaval Almanach, taky jsem si jeden koupil, avsak jeho cesta ke me se zadrhla u tebe, od te doby te cas od casu zadam o jeho zaslani, minimalne 20x, avsak marne, mozna je to jiz 3 roky, utika to. Na emaily mi neodpovidas, coz me mrzi, mozna bych te mohl stat aspon za nejakou odpoved. Tabor, Pantakovky, Vojanky, konici ... jses na prijmu, Almanach ... ticho. Prosim, posli mi Almanach postou na moji adresu, klidne muze byt i poskozeny, postovne ti proplatim. Nebo aspon napis, ze na me kasles, at mame vsichni jasno. Preji hezky den. Jirka

Lilka (27.8., 11:05)

TeoCup je 9. - 11. listopadu.

Kamila (6.9., 14:28)

kde jede na lesní hry? :-)

Alena B. (26.9., 14:47)

Víme, kdy bude TeoCup?

Milan (13.8., 20:07)

Předběžné termíny mých zápasů finále tenisové ligy: ne 14/8 v 9:00 Jirka Rada (Záběhlice), pá 19/8 v 18:00 Mrož (Braník), út 30/8 v 18:00 Martin (Braník)

Milan (20.7., 13:05)

Hola, hola! Zde inzerované koncerty jsou sice obvykle jiného druhu, ale uvítám, kdyby se někdo chtěl přidat k mému koncertního podzimu: 6.9. Wolf Alice, 13.10. PJ Harvey, 8.11. Placebo. Kdyžtak se ozvěte!