Česká Kubice – Nová Pec aneb matné vzpomínky na Šumavu

Vloženo: 1.7.2010
Upraveno: 14.8.2010
Účastníci: Milan, Míša, Káča, Monika, Tomáš

Ve středu večer jsme se vydali vlakem směrem západním. Rychlíkem do Plzně a odtud motorákem do Domažlic. Dál to vlakem nešlo, takže jsme v nočních hodinách nasedli na kola a vydali se tmou směrem ke kempu Babylon, kde jsme nám Milan rezervoval dvě chatky. Ráno jsme vstali do nepříliš vlídného počasí (soudíc dle fotek) a vydali jsme se k oficiálnímu začátku této etapy – na nádraží Česká Kubice. Sychravým počasím jsme pokračovali po silnicích přes vesnice Maxov, Všeruby, Uhliště k nýrské přehradě a odtud už se po cyklostezkách noříme do Šumavských hvozdů. Zadní Chalupy, Lovečná, Černé a Čertovo jezero, Železná Ruda. Prý jsme tam všude byli... Železná Ruda nás uvítala turistickým mumrajem, samozřejmě nechyběli nezbytní Vietnamci a trpaslíci, ale to už nás nemohlo rozhodit. Našli jsme si ubytování ve vietnamské ubytovně - pětilůžkový pokoj jsme sdíleli i s našimi koly, bylo tu poněkud těsno, ale hlavně, že máme kde spát. Ve sprše jsme měli dost obavy, zda nás něco nesežere, ale i to jsme přežili. Kde jsme večeřeli si nepamatuju, ale dobře si pamatuju večírek v cukrárně Charlotta, kde jsme ochutnali snad vše, co měli v nabídce, vč. barevných koktejlů.

Ráno jsme se nasnídali z nabídky místních supermarketů a pokračovali centrem Šumavy. Dle kilometráže jsme vynechali cyklo na jezero Laka a pokračovali přes Gerlovu huť a Skelnou až jsme se objevili v Prášilech. Odtud jsme se vydrápali k Mechovu (Mossau) a podél posledního skluzu jsme se vyhoupli k Vchynicko - Tetovskému kanálu a podél něj frčeli na Rechle a Modravu, kde jsme poobědvali. Dále na Filipovu Huť a Kvildu, následovala Bučina, Furík a Knížecí pláň až jsme vjeli do Strážnýho. Z této obce dnes zbyly především vietnamské stánky s typicky vkusným zbožím, benzinová pumpa, bordely a neskutečný bordel. Tady se asi neubytujeme, jedině za hodinovou sazbu… Nedá se nic dělat, pokračujeme tedy dále přes Mlaka a už za tmy projíždíme Českými Žleby, kde nám také pšenka (rozuměj ubytování) nekvetla. Odtud padáme do Stožce, kde už jsme našli útulnou restauraci Kameňák s ubytováním. Vzhledem k pokročilé hodině jsme nepřipouštěli mnoho diskuzí a pana majitele jsme snadno přesvědčili, že se nás pět do dvoulůžkového pokoje krásně vejde. Stačilo vystěhovat část nábytku a Tomáš si pro jistotu lehnul venku a bylo to.

Ráno jsme vyrazili po cyklo přes Nové údolí a Rosenaerův památních směrem na Hlučinu, kde jsme se napojili na Schwarzenberský kanál, který nás dovedl až do Nové pece. Tady jsme sotva stihli pivo a někteří i oběd, narychlo fotku před nádražím (to, co má Míša na fotce v ruce, je smažák od oběda) a už nám jel vlak. Cesta motorákem do Budějovic byla velmi romantická – rozuměj dlooouhá, z Budějovic už standardní.

Rekonstrukci za použití kilometráže, mapy, fotek a Petrova zápisu z dojezdu této etapy provedla Káča.